Wednesday 7 January 2009

Buat Jangan Tak Buat!

Dengan nama Allah saya menyru sahabat-sahabat sekalian buat apa-apa yang termampu! Contohnya seperti berikut:

1.Doa Qunut Nazilah-

Dilakukan oleh Nabi Muhammad saw sempena mengutuk pembunuhan dan meminta pertolongan daripada Allah swt ke atas 70 orang sahabat yang pandai membaca al-Quran yang dihantar untuk berdakwah. Baginda saw melakukannya selama sebulan tanpa henti dan golongan yang terkutuk dalam doa qunut tersebut ialah Bani Salim, Bani Zakwan dan Bani'Asiyyah.Bacaan boleh dicari di internet(youtube pun banyak),buku dan lain-lain

2.Boikot

Boikot segala syarikat yang mempunyai share Zionis atau Israel atau yang memberi sumbangan kepada Zionis.Jangan dok bangga sangat dengan jenama yang kononnya hebat tapi membunuh saudara kita.Coca-cola, Mc Donald, Johnson n Johnson dan banyak lagi!

3.Protes

Sertai perarakan yang dianjurkan oleh badan-badan tertentu. Seluruh dunia sememangnya sedar akan kedurjanaan yang dibawa Zionis ini.
(untuk pengetahuan semua,saya menyertai demonstrasi di London baru-baru ini. Menariknya yang bukan muslim memang sangat ramai)

4.Derma

Hulurkan sebanyak yang kita mampu dengan ikhlas.

pesanan:KEPADA YANG MENERIMA BIASISWA, MANFAATKANLAH DUIT RAKYAT ITU UNTUK UMMAH.JANGAN ASYIK MEMEWAHKAN DIRI JE!!!

5.Muhasabah diri

Sama-samalah kita muhasabah mengapa bencana-bencana besar melanda umat Islam sedangkan Allah mengangkat kita sebagai khaira ummah(sebaik ummah).

Fikirkanlah punca dan bertindak sepatutnya mengapa masih lagi tiada perpaduan diantara umat Islam terutamanya negara-negara Arab.
Seterusnya,bagaimana untuk kita lakukan pada skop yang lebih kecil seperti di Malaysia sendiri.

Free,Free Palestine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

joegrimjow said...

sama2 la kita buat